Helpcentrum
Waar kan ik informatie vinden over de FOOX Bestelapp?
Hoe log ik in?
- https://www.fooxonline.nl
- Bent u nieuw bij onze webshop? Klik op ‘Aanmelden’ in de rechter bovenhoek om een gebruikersaccount aan te vragen. Deze mogelijkheid kunt u ook aanklikken indien u reeds op de inlogpagina bent (zie optie 4).
- Na verzending van het aanmeldingsformulier ontvangt u binnen 48 uur via uw emailadres een link voor het aanmaken van een wachtwoord. Met dit wachtwoord kunt u inloggen op https://www.fooxonline.nl.
- Heeft u al een gebruikersnaam en wachtwoord? Klik op ‘Login’ en vul uw E-mailadres en Wachtwoord in en klik vervolgens op ‘Login’ om direct te kunnen bestellen. Desgewenst kunt u de knop ‘Onthoud mij’ aanvinken.
Zo bestelt u producten uit de productcatalogus:
In de productcatalogus ziet u online het hele assortiment van FOOX Groothandelsorganisatie, gesorteerd op productcategorie.
- Maak een keuze uit de Categorie waaruit u wilt bestellen. Er zijn 3 categorieën: ‘Food & Non-Food’ , ‘Schoonmaakproducten’ en ‘Kantoorartikelen’.
- Klik vervolgens op een subcategorie. Een overzicht van het actuele assortiment binnen deze productgroep verschijnt.
- Met ‘Sorteer op:’ kunt u de producten sorteren op bijvoorbeeld Prijs, Naam, Artikelnummer of Productgroep.
- Vul bij ieder product dat u wilt bestellen het gewenste aantal in en druk op het winkelwagentje. Het product wordt meteen aan uw winkelwagen toegevoegd en bij het bestelde artikel verschijnt een ‘groen vinkje’.
- Klik aan het einde van het overzicht op een paginanummer om naar een volgende pagina van deze productcategorie te gaan. U kunt naar wens het aantal getoonde producten per pagina aanpassen door een keuze te maken uit 15, 30, 45 of alles.
- Ga door met bestellen bij andere productcategorieën tot uw bestelling compleet is.
- Klik op een productomschrijving. Er verschijnt een productdetailpagina voor meer gedetailleerde productinformatie. Op deze pagina treft u ook relevante artikelen van dezelfde leverancier aan. Tevens worden er alternatieve artikelen getoond. Op deze pagina kunt u ook het product toevoegen aan uw FOOX Bestelhistorie of uw persoonlijke bestellijst.
- Bij gebruik van een Tablet of Smartphone kunt u het ronde informatiebolletje aanklikken voor snelle pop-up informatie.
- Via het kruimelpad onder de menubalk kunt u terugkeren naar de artikelgroep.
Hoe bestel ik met mijn persoonlijke FOOX Bestellijst?
Om bestellen voor u nog sneller en gemakkelijker te maken, heeft FOOX Groothandelsorganisatie een historisch bestelformulier samengesteld met de producten die u in het verleden telefonisch, per fax of via een vertegenwoordiger bij ons heeft besteld.
Zo gebruikt u dit bestelformulier:
- Klik in de menubalk op de menuoptie ‘Mijn bestellijsten’.
- Op deze pagina vindt u uw persoonlijke ‘FOOX Bestelhistorie’ welke bestaat uit producten uit uw bestelhistorie.
- U kunt uw bestellijst uitprinten door te klikken op het printericoontje of het barcode-icoontje. Het printericoontje print uw bestellijst met een besteloverzicht voor een aantal weken. Het barcode-icoontje print de bestellijst met producten voorzien van een barcode en geschikt voor de bestelprocedure met een barcodescanner.
- Vul bij ieder product dat u wilt bestellen het gewenste aantal in en druk op het winkelwagentje. Het product wordt meteen aan uw winkelwagen toegevoegd en bij het bestelde artikel verschijnt een ‘groen vinkje’.
- Indien gewenst kunt u een persoonlijk bestelformulier aanmaken door de optie ‘Voeg een nieuwe lijst toe’ te gebruiken. Deze bestellijsten kunnen naar wens worden ingericht en bestaand uit producten die u zélf uit de productcatalogus selecteert.
- Klik op een productomschrijving. Er verschijnt een productdetailpagina voor meer gedetailleerde productinformatie. Op deze pagina kunt u ook het product toevoegen aan uw FOOX Bestelhistorie of uw persoonlijke bestellijst door op ‘Toevoegen aan bestellijst’ te klikken.
- Via het kruimelpad onder de menubalk kunt u terugkeren naar de Productgroep of Subgroep.
Kan ik mijn bestellijst naar eigen wens indelen of aanpassen?
- Met ‘Sorteer op:’ kunt u de producten geautomatiseerd sorteren op bijvoorbeeld Prijs, Naam, Artikelnummer of Productgroep.
- U kunt ook uw Bestellijst naar eigen wens aanpassen door op het icoon ‘Bewerken’ te klikken. U kunt nu artikelen uit de Bestellijst verwijderen of verplaatsen.
- Om producten naar een andere positie op de Bestellijst te verplaatsen kunt u het product aanklikken en verslepen naar een gewenste positie. Klik vervolgens op de knop ‘Opslaan’ om de mutaties te verwerken.
- U kunt producten uit uw bestellijst verwijderen door op het rode kruisje te klikken. Het verwijderde artikel komt vervolgens in de ‘Verwijderde artikelen te staan. U kunt artikelen uit deze map eenvoudig terugplaatsen door in het productoverzicht op het vinkje te klikken. Het product wordt nu teruggeplaatst in de oorspronkelijke bestellijst.
Let op: Deze functie werkt uitsluitend op een PC of Laptop
Is het mogelijk om een besteladvies te maken?
- Door regelmatig gebruik van FOOXonline wordt uw bestelpatroon door de webshop herkent. Dit bestelpatroon kan als een Besteladvieslijst in de webshop worden gepresenteerd.
- Klik in de menubalk op ‘Mijn account’ om het besteladvies in te schakelen.
- Klik in het menubalk op ‘Mijn Bestellijsten’. U ziet, naast uw ‘FOOX Bestelhistorie’ een dynamisch gegenereerde ‘Besteladvieslijst’.
- De dynamisch gegenereerde ‘Besteladvieslijst’ bestaat uitsluitend uit artikelen welke in de afgelopen periode via FOOXonline zijn besteld.
- De volledige ‘Besteladvieslijst’ kunt u desgewenst naar uw winkelwagen verplaatsen.
- U kunt ook nog steeds uw ‘FOOX Bestelhistorie’ gebruiken om een bestelling te maken. Het besteladvies wordt op deze bestellijst ook getoond.
- De ‘FOOX Bestelhistorie’ bestaat, in tegenstelling tot de ‘Besteladvieslijst’ uit artikelen welke in de volledige historische periode (telefonisch, fax, vertegenwoordiger) zijn besteld.
Hoe bestel ik met een barcode scanner?
Om bestellen voor u nog sneller en gemakkelijker te maken, biedt FOOX Groothandelsorganisatie u de mogelijkheid om te bestellen met een barcodescanner.
- Selecteer in de menubalk de optie ‘Barcodescanner’.
- U kunt een (Usb) Barcodescanner aansluiten op uw computer of Samsung Tablet en vervolgens zeer eenvoudig uw gewenste producten aan het winkelmandje toevoegen. Het scannen van producten kan door het scannen van de aanwezige barcode op de producten, schapstickers of bestelboeken met barcodes. Bestelboeken met barcodes kunt u aanvragen bij uw FOOX Groothandel of desgewenst zélf uitprinten via de menuoptie ‘Mijn bestellijsten’.
Hoe herken ik Actie-artikelen die in de FOOX folder staan?
Artikelen die in de FOOX folder staan worden ook een aparte Actiepagina getoond:
- Klik in de menubalk op ‘Acties’.
- U vindt op deze pagina alle producten die in de actuele FOOX folder in de actie zijn.
- Actie-artikelen kunnen in de productcatalogus of op de bestellijsten worden herkent door het Actie-icoon.
- In de menubalk bij ‘Mijn bestellijsten’ wordt tevens een ‘Actie bestellijst’ gepresenteerd.
Hoe verstuur ik mijn order?
Klaar met bestellen?
- Klik in de menubalk op de ‘Winkelwagen’. Uw order wordt getoond.
- Klik op ‘Bestellen’ of op ‘Verder winkelen’
- Wijzig desgewenst het ‘Aantal’ en klik op het winkelwagentje.
- Onderaan de bestelling ziet u het totaalbedrag van deze order.
- Geef eventueel een Memo per product op door op het ‘Kladblok icoontje’ te klikken. De opmerking die bij dit product wordt geplaatst is uitsluitend voor uw eigen administratie en komt op de factuur en/of afleverbon als tekstregel onder het betreffende product te staan.
- Geef eventueel een ‘Orderreferentie’ op voor uw eigen administratie door onderaan uw order het betreffende veld in te vullen. Deze ‘Orderreferentie’ staat bij aflevering bovenaan uw factuur en/of afleverbon.
- Vul, indien gewenst, onderaan uw order het veld ‘Opmerking voor uw FOOX Groothandel’ in om met een kort bericht te communiceren over uw order. Dit bericht wordt door onze Helpdesk als E-mail ontvangen en verwerkt en komt niet op uw factuur en/of afleverbon te staan.
- Klik op ‘Order parkeren’ om de order te parkeren en op een later tijdstip te versturen.
- Klik op ‘Plaats order’ om de order te versturen.
Hoe zoek ik nog meer naar producten?
Een product zoeken in de productcatalogus kan ook op de volgende manieren:
- Rechts boven de menubalk kunt u zoeken naar het product door het artikelnummer of zoeknaam in te vullen.
- Na elke zoekactie ziet u een overzicht van de zoekresultaten. Gebruik eventueel de zoekverfijning om het juiste product te vinden. Klik op de productomschrijving voor gedetailleerdere productinformatie.
Hoe wijzig ik mijn persoonlijke instellingen?
Uw persoonsgegevens, wachtwoord en bepaalde voorkeursinstellingen past u als volgt aan:
- Klik in de blauwe menubalk op ‘Mijn account’. Het scherm met persoonlijke instellingen verschijnt.
- Pas uw Debiteurengegevens aan en klik op ‘Versturen’. Gewijzigde Debiteurengegevens worden na ontvangst van uw mutaties door uw FOOX Groothandel gecontroleerd en verwerkt.
- Wijzigingen met betrekking tot uw accountgegevens zoals een nieuw ‘Wachtwoord’, het inschakelen van het ‘Besteladvies’ of ‘Orderbevestiging’ worden meteen verwerkt.
Waar is mijn order gebleven?
- Klik in de menubalk op ‘Winkelwagen’ en selecteer uw geparkeerde order.
- Klik in de menubalk op ‘Mijn bestellingen’. Een overzicht met reeds geplaatste bestellingen verschijnt .
Hoe log ik uit?
- Klik in de menubalk op ‘Uitloggen’ . U keert terug naar de homepage van uw eigen FOOX Groothandel.
Wanneer krijg ik mijn order?
- Volg de procedure zoals omschreven in het onderwerp 'Hoe verstuur ik mijn order'. Tijdens dit proces verschijnt op de pagina om de order te versturen een blok met levertijden. In dit blok staat de uiterlijke besteltijd voor het plaatsen van een online order mét daarbij de afleverdag van uw order.
Hoe kan ik retouren?
U dient uw retouraanvraag in bij de verkoop binnendienst van uw FOOX vestiging. De retouraanvraag dient binnen 24 uur na ontvangst van de betreffende goederen bij FOOX te zijn ingediend. Een retourzending mag alleen plaatsvinden na uitdrukkelijke toestemming van FOOX.
Bij een akkoord wordt de retourprocedure door FOOX opgestart via de FOOX retourprocedure. De retour kan normaliter worden meegegeven aan de FOOX chauffeur.
In het algemeen zijn de volgende voorwaarden van toepassing voor het honoreren van een retouraanvraag:
- FOOX accepteert geen verpakkingen waarop door klanten teksten, dan wel tekens zijn geschreven.
- Bestelartikelen worden apart voor de klant besteld en kunnen niet retour.
- FOOX accepteert geen aangebroken verpakkingen.
- Orders die geleverd zijn vanuit een doorlevering vanuit een fabrikant kunnen niet retour.
- Artikelen dienen zich in originele, complete en onbeschadigde staat te bevinden.
- FOOX accepteert alleen retourzendingen die in een deugdelijke verpakking worden aangeleverd.
Voor tabaksgoederen gelden nog de volgende aanvullende voorwaarden:
- FOOX hanteert bij tabaksgoederen de voorwaarden van de tabaksfabrikanten. Deze voorwaarden verschillen per fabrikant
- FOOX neemt bij tabaksgoederen en tabak-gerelateerde producten (vloei/hulzen/aanstekers/etc.) alleen niet aangebroken verkoopeenheden (hele sloffen) retour.
- FOOX neemt alleen actuele banderolwaarde (huidige prijs) retour.
De chauffeur van FOOX mag de retourzending weigeren indien niet wordt voldaan aan bovenstaande voorwaarden.
Voor de specifieke retourvoorwaarden van/op tabaksproducten verwijzen wij door naar de fabrikant.
Download helpcentrum als PDF